Op zondag 10 januari zijn de open Zutphense kampioenschappen 2010 gespeeld. Onze vereniging TTV Warnsveld was goed vertegenwoordigd met 8 deelnemers; Sylwia van Amersfoort, Agnieska Gonerska, Arie Bosman, Jorden Leuverman, John Nijhof, Christiaan te Strake, Rob Former, Marcel Oudijk. Liefst 57 spelers uit Zutphen en omstreken hadden zich opgegeven in een zeer goed georganiseerd toernooi in een prachtige ambiance. Prachtige wedstrijden werden afgewisseld met ' walk-overs' bij een te groot niveauverschil, gekreun en gesteun van zichzelf overschatte spelers tot gewoon een balletje slaan. Arie Bosman wist als enige vanuit onze vereniging een prijs in de wacht te slepen door in zijn klasse alle wedstrijden te winnen. Arie, proficiat!

De spelersrapporten:

Sylwia van Amersfoort: kijkt stoïcijns, als blikken kunnen doden is niemand tegen Sylwia opgewassen, maar Sylwia onderschat zichzelf mogelijk. Grijpt iets te snel terug naar " underdog" positie. Heeft aantal wedstrijden gewonnen. De 6e klasse is gewaarschuwd, Sylwia komt er nu echt aan!

Agnieska Gonerska: haar eerste officiële wedstrijd. Kijkt kat uit de boom, talent in spe, tactisch nu al sterk. Heeft in tegenstelling tot verenigingsgenoten weinig woorden nodig. Mits goed begeleid door echt deskundigen binnen de vereniging, goede doorgroeimogelijkheden.

Jorden Leuverman: speelde prima toernooi, verloor nipt van later winnaar Arie Bosman. Juiste wedstrijdinstelling, straalt vertrouwen uit. Nog meer en beter spel tegenstander leren lezen biedt vele mogelijkheden. Is groeibrilliant binnen vereniging.

Arie Bosman: naarmate Arie meer wedstrijden wint, neemt ook zijn kracht toe. Nog meer ontspanning zoeken achter de tafel en genieten van zijn succes. Arie praat niet over prijzen, hij pakt ze gewoon. Ook in dit geval voorbeeld voor veel spelers TTV Warnsveld.

Christian te Strake: als kersverse 3e klasser gemotiveerd, fit en was er heel vroeg bij (08.30 eerste wedstrijd). Rolde iedereen in de poulefase op (incluis Rob F). Jammer dat Christiaan niveau van de ochtend niet kon voortzetten in de middag. Spelniveau hoog, mentaal sterk, wordt puntenpakker in de 3e klasser!

John Nijhof: presteerde 's ochtend naar verwachting. Zoekt bij nederlaag teveel naar excuses (drank, mooie vrouwen), maar was verder heel goed bezig. Is erg gevoelig voor veel aandacht vanaf de tribune en presteert daar dan ook naar. Bij gebrek aan aandacht zakt spelniveau weg naar middenmootpositie.

Rob Former: vlees noch vis, druk is blijkbaar toch te groot. Vlucht in gedragingen die niets met de sport te maken hebben. Liet echter wel, met name 's ochtends, zien dat Rob, mits goed getraind en gecoacht, veel beter kan. Carriëre bevindt zich op kruispunt, Rob zelf heeft heft in handen. Heeft waarschijnlijk meer rustige mensen om zich heen nodig om goed te presteren.

Marcel Oudijk: gebruikte toernooi als opmaat voor halve finales beker. Plaatste zich moeiteloos voor finalepoule, maar wilde niet teveel energie verspelen met het oog op de belangrijke halve finale. Marcel ontbreekt het nog aan "killersinstinct" . Ook bij onbelangrijke wedstrijden toernooien meer doorpakken!

Ronald van Amersfoort: gebruikt zijn bestuursfunctie om te netwerken. Beïnvloedde de toernooileiding door na uitschakeling in de poulefase toch deel te mogen nemen aan de finalepoule. Knap gedaan van Ronald. Echter, de vreugde was van korte duur, in halve finale moest Ronald alsnog het onderspit delven. Zuur, omdat overwinning binnen handbereik leek na in vijfde set met 8-4 en 10-7 voorgestaan te hebben. Jammer!